29 apr. 2010

Adrian Haiduc a ajuns studiu de caz


Excentricul designer timisorean Adrian Hai- duc a devenit in acest week-end studiu de caz la Conferinta Internationala perfor- manta in organizatii din perspectiva resur- selor umane. Mai multi studenti de la Facultatea de Econo- mie şi de Administrare a Afacerilor au participat la un concurs ce a avut ca tema realizarea unui videoclip, “porfil de performer”.

Printre cei prezentati ca oameni de succes, persoane care au reusit in viata prin forte proprii, prin multa munca combinata cu pasiune si cu un gram de noroc a fost si designerul Adrian Haiduc. Proiectul i-a apartinut Sorinei Linta, care a si castigat marele premiu, o excursie in Grecia, 7 zile la un hotel de 5 stele. "Adrian Haiduc este unul dintre acesti oameni pasionati de munca lor, este un performer prin realizările sale în domeniul designului fapt dovedit si de stabilirea recordului mondial pentru “lansarea de la cea mai mare inaltime a unei colectii de bijuterii. Adrian Haiduc este un neobosit designer ce aduce noutate in tot ceea ce face, trecand dincolo de orice bariera. Acestea ar fi unele dintre miile de motive pentru care Adrian Haiduc a fost subiect al acestui videoclip. Spirit deschis, nonconformist si necunoscând prea multe detalii despre proiectul videoclip, Haiduc a aceeptat imediat sa-mi acorde un interviu pentru a putea realiza videoclipul. Cunoscandu-l si colaborand cu el am invatat foarte multe lucruri, dar principalul factor ce mi l-a insuflat a fost ambitia si dorinta de a fi cea mai buna!", a declarat Sorina Linta.

“A fost o mare onoare pentru mine sa aflu ca sunt una dintre persoanele ce corespund profilului de performer. Sunt convins ca Timisoara are multe valori, una dintre ele fiind Sorina Linta”, ne-a declarat designerul.

Trebuie sa mai mentionam ca in cadrul acestei conferinte designerul a premiat cu doua dintre creatiile sale doi studenti, una dintre creatii find o piesa din cele 11 coliere cu care a intrat in Cartea Recordurilor.

Sursa: newstimisoara.ro

Vedeta Playboy Ramona Lazuran l-a lasat cu ochii in soare pe designerul Adrian Haiduc


Excentricul designer Adrian Haiduc a fost parasit saptaman aceasta de vedeta care ii este imagine in ultimele prezentari ale bijuteriilor sale, Ramona Lazuran. Vedeta Playboy a plecat peste ocean, in Miami, acolo unde are de gand sa-i cucereasca cu formele sale pe americani. Acum Adrian Haiduc nu are altceva de facut decat sa o astepte sau sa-si caute o noua vedeta care sa-i fie imaginea Hart Design. Haiduc e suparat foc, mai ales ca in zilele urmatoare avea de gand sa realizeze alaturi de Ramona un shotting inedit: o sedinta foto alaturi de vedeta Playboy si gastele sale.

“Era un pictorial provocator in care predomina puful, doream sa arat ca la fel cum o perla este regina gemelor si femeia trebuie tratata ca o regina si anume tinuta in puf! Nimic nu e mai excentric decat sa pui intr-un pictorial o vedeta plaiboy si niste gaste, cu mult puf in jurul lor”, ne-a declarat designerul.

Nu doar Haiduc e afectat de plecarea vedetei Playboy. Ramona Lazuran l-a lasat cu ochii in soare si pe Mugur Mihaescu, alias Garcea, omul cu care a avut o relatie de aprope 3 luni. Mugur Mihaescu a ramas in tara, desi trebuia sa fie si el in acelasi avion cu vedeta.

O perlă de afacere


Întorşi din Hawaii, unde s-au aflat pentru a perfecta personal o afacere cu perle, timişorenii Adrian şi Izabel Haiduc acuză un mare operator de telefonie mobilă din România că i-a pus în situaţia de a pierde contractul. Pentru că vor cere despăgubiri în instanţă, comerţul cu perle ar putea să le aducă un profit de jumătate de milion de dolari înainte să fi importat măcar o singură bijuterie.

Pregătiri pentru Hawaii
Contractele de exclusivitate pe piaţa românească, pe care le-au semnat în Hawaii, le-ar aduce, sunt convinşi timişorenii, o cifră de afaceri de până la un milion şi jumătate de euro anual. Bijuteriile, al căror design se schimbă la fiecare trei luni, în funcţie de tendinţe, şi perlele veritabile de diferite forme, obţinute prin tehnologii secrete, sunt câteva dintre produsele pe care cuplul de timişoreni şi-a propus să le aducă în oraşul de pe Bega. Începând cu luna septembrie, firma reprezentată de timişoreanul Ionel Adrian Haiduc a făcut un studiu de piaţă, pentru a afla tendinţa de consum în domeniu a românilor.

Contacte pe messenger
Timişorenii au plecat la începutul acestui an în Hawaii, pentru a negocia contractul de exclusivitate cu Lucoral, compania cea mai reprezentativă din Honolulu pentru exportul de perle. Negocierile, susţine Adrian Haiduc, s-au transformat într-un adevărat coşmar. Aceasta pentru că, pe parcursul unei luni întregi, cât au zăbovit la celălalt capăt al lumii, nu au putut folosi mobilul pentru a suna la instituţiile româneşti. Lucru aproape vital în negociere, dat fiind că toate autorizaţiile necesare unei asemenea afaceri ar însuma un dosar consistent. "Înainte de a pleca, la mijlocul lunii decembrie, ne-am interesat ce companie de telefonie mobilă ne poate oferi servicii de roaming in Hawaii. De la serviciul de relaţii clienţi ai Vodafone ni s-a spus că vom avea, cu siguranţă. Pentru a fi siguri, am revenit cu două zile înainte de a pleca. Apelul nostru a fost redirecţionat către Alexandru Ion (T. Account Manager - Business Market - n.r.) care ne-a confirmat că în Hawaii există servicii de roamig. Ei bine, nu există", a avut o surpriză neplăcută timişoreanul. Dacă în timpul celor aproape 27 de ore, cât a durat călătoria, Adrian Haiduc a deschis de mai multe ori telefonul, doar pentru a constata că în Munchen sau în Chicago serviciul mergea fără probleme, o dată ajunşi în Honolulu lucrurile nu au mai stat aşa. "Am trimis zeci de mailuri, am petrecut nopţile pe messenger - pentru că diferenţa de orar faţă de România este de 12 ore - numai pentru a încerca să îmi rezolv contactele pentru diferitele acte ce trebuiau întocmite", a povestit timişoreanul.

În rol de turist
Pentru a ajunge să ia legătura directă cu Flora Lu, proprietara companiei producătoare de bijuterii din perle veritabile, Adrian Haiduc a jucat, pentru început, rolul unui simplu turist. "Am mers în muzeul pe care Lucoral îl are la Honolulu şi am cerut să îmi recomande un colier după stilul meu vestimentar. Abia după ce l-am cumpărat i-am abordat. Prima întrebare a venit din partea adjunctului Florei Lu, un american, care mi-a cerut să pun pe hârtie strategia pe care o aveam pentru piaţa din România", a povestit afaceristul timişorean. Adrian Haiduc spune că cel mai dificil i-a fost să-şi păstreze credibilitatea ca partener de afaceri, în condiţiile în care era nevoit să afle, de la o zi la alta, despre zecile de autorizaţii cerute în Uniunea Europeană pentru importul de perle.

Război pentru roaming
La mai bine de o săptămână de la întoarcerea în România, la sfârşitul lunii februarie, contractul cu producătorul de bijuterii a fost încheiat. Războiul între familia de timişoreni şi compania de telefonie mobilă era, însă, abia la început. Soţii Haiduc au solicitat companiei Vodafone abonament gratuit vreme de doi ani de zile, alte facilităţi suplimentare, dar şi o scrisoare oficială prin care aceasta să-şi prezinte scuzele pentru informarea eronată. Pentru că le-a primit, Adrian Haiduc va cere, prin intermediul firmei pe care o conduce, despăgubiri în instanţă.

Prejudiciul estimat
"Am suferit un prejudiciu moral şi de imagine în faţa colaboratorilor noştri din Hawaii. Lipsa informaţiilor de care aveam nevoie a făcut imposibilă semnarea contractului pentru care ne deplasasem. Prejudiciul pentru această pierdere considerăm că se ridică la suma de 500.000 USD", a jusificat Adrian Haiduc. Timişorenii au mai cerut firmei de telefonie să le plătească şi cheltuielile prilejuite de concediul de o lună în Hawaii (20.000 USD).
Rămâne de văzut dacă şi judecătorii vor vedea lucrurile în acelaşi fel.

LA PESCUIT DE PERLE ÎN TIMIŞOARA. Soţii Haiduc şi-au propus ca, în câteva luni, să semnaleze printr-un show-room faptul că perlele veritabile de Hawaii ajung în Europa via Timişoara. "Vom avea, probabil, un acvariu cu scoici vii. Timişorenii îşi vor putea alege una dintre ele şi, în funcţie de noroc, va descoperi înăuntru o perlă, poate chiar două, deşi aceasta se întâmplă în cazuri foarte rare", a dezvălui Izabel Haiduc. În funcţie de perla descoperită, timişorenii ar putea alege o anumită bijuterie în care aceasta să fie montată pe loc.

REPLICA VODAFONE."În legătură cu cazul domnului Adrian Ionel Haiduc, (...) Vodafone România (...) a oferit clientului informaţii corecte şi complete la solicitarea acestuia. Astfel, clientul a fost informat că Vodafone România, prin partenerul său AT&T (Cingular Wireless) USA, asigură servicii de roaming în Hawai. De asemenea, clientul a fost informat că frecvenţele utilizate pentru serviciile de telefonie mobilă în zona respectivă sunt de 850 şi 1900 Mhz, prin urmare, pentru a putea utiliza serviciile de comunicaţii mobile, acesta va avea nevoie de un telefon triband compatibil, GSM 900/1800/1900. Este posibil ca telefonul utilizat de clientul nostru să nu fi fost triband, ceea ce a generat imposibilitatea utilizării serviciilor de roaming"
Felicia Candidatu, responsabil PR la Vodafone


Sursa: banateanul.ro

Primul showroom de perle naturale s-a deschis la Timişoara


Eveniment monden şi nu numai astăzi la Timişoara. În prezenţa mai multor personalităţi, Adrian Haiduc a inaugurat primul showroom destinat comercializării perlelor naturale de Hawai, "captive" ale unor bijuterii de mare rafinament, unele dintre ele unicat.


Galeria de perle inaugurată la Timişoara are pe galantare minunate bijuterii cu perle de cultură din Hawai, Tahiti, Bahamas şi Fidji, montate manual într-o explozie de formă şi culoare. Coliere, Brăţări, cercei, broşe, pandantive şi obiecte decorative au făcut deliciul doamnelor care au trecut pragul showroom-ului Komandor.


"Am adus pentru prima oară perlele în România în urmă cu un an. Acum sunt unic importator al acestor perle pentru Sud-Est-ul Europei şi deţin dreptul de preemţiune pentru Germania, Elveţia şi Turcia", a declarat în exclusivitate pentru www.banateanul.ro, Adrian Haiduc, directorul executiv al primei companii care comercializează astfel de perle în România. Cu o investiţie iniţială în galeria de perle de la Timişoara de aproximativ 30.000 de euro, Adrian Haiduc va deschide alte patru locaţii în lunile următoare în România, destinate comercializării bijuteriilor cu perle naturale.


"Pasul următor va fi abordarea pieţei din Rusia unde sperăm să ne bucurăm de acelaşi succes", a spus Adrian Haiduc care mărturiseşte că tratativele pentru a obţine exclusivitatea comercializării preţioaselor perle pe piaţa europeană au durat o săptămână, fiind purtate în Hawai unde s-a negociat la sânge cu Flora Lu. În momentul de faţă, clienţii galeriei de perle deschisă la Timişoara pot spune fără exagerare că sunt în pas cu moda. "Orice model de bijuterie care se lansează în America, peste zece zile este prezent în România, la noi în magazin", a spus Haiduc.

Galeria de perle Protege Stil se adresează atât tinerelor cât şi doamnelor pretenţioase iar preţurile variază în funcţie de gusturi şi de complezitatea lucrării. "Preţurile pornesc de la 80 de lei şi pot ajunge la câteva mii de euro. Am vândut un colier de perle cu diametrul de 14 mm la preţul de 3.500 de euro. Peste câteva zile onorăm o comandă mai deosebită venită din partea unui om de afaceri timişorean care a fost dispus să scoată din buzunar 10.000 de euro pentru un colier", a spus Haiduc. Perlele montate în bijuterii unicat pot fi aduse la comandă din America şi, practic orice model comandat poate ajunge în posesia persoanei în numai zece zile. Adrian Haiduc este convins că atitudinea bijutierilor din străinătate se va schimba vizavi de România mai cu seamă că, pe diverse site-uri de specialitate este postat cu litere de o şchioapă avertismentul: "Nu livrăm bijuterii şi perle în Mexic, Somalia şi România". Directorul executiv al companiei H'Art Design este optimist în ceea ce priveşte viitorul acestei afaceri în România şi este convins că dacă atâtea alte afaceri vor merge prost, bijuteriile din perle se vor vinde foarte bine.

Sursa: banateanul.ro

Monopol bănăţean pe sideful hawaiian


Doi timişoreni, soţ şi soţie, sunt reprezentanţi exclusivi ai producătorilor de perle din Hawaii în Europa de Sud-Est.

Sursa: Horia CălăceanuIntrată pe piaţă anul acesta, firma pe care Izabel şi Adrian Haiduc o conduc vinde perle de cultură de toate dimensiunile, tipurile şi culorile. Tinerii întreprinzători declară că scopul înfiinţării acestei afaceri cu acoperire regională este şi acela de a educa publicul român în a purta bijuterii de calitate.

Mit demolat: perlele nu sunt un moft costisitor

„O perlă dă întotdeauna prestanţă şi eleganţă, dă alt rafinament oricărei ţinute“, explică Adrian Haiduc, 28 de ani, managerul afacerii. Perlele importate din Hawaii sunt dintre cele mai căutate în lume, tocmai pentru accesibilitatea lor. Cine crede că a purta perle e un moft costisitor se înşală tocmai pentru că există diferenţe între acestea, iar unele pot fi foarte ieftine. De exemplu, în oferta celor doi soţi se găsesc coliere cu câte 100 de perle de cultură care costă echivalentul în lei a 20 de dolari.



„Cu cât o perlă e mai rotundă, mai strălucitoare şi mai mare, cu atât este mai scumpă“, explică Izabel Haiduc. Cei doi au intrat în afacerea „H*Art Design“ la ideea părinţilor tinerei, care trăiesc de ani buni în Hawaii. „Piaţa românească este suprasaturată de perle false, din plastic, sau perle de cultură din Malayesia, Thailanda, Australia ori China, care nu au aceeaşi calitate. Deşi se consideră că publicul amator de perle este trecut de 45-50 de ani, noi ne-am propus să aducem perlele şi pentru bijuteriile studentelor, care să-şi poată permite din bursă un colier sau nişte cercei“, mai spune Adrian Haiduc.

Ritual băştinaş la cumpărare

Dacă în acest moment omul de afaceri are un singur dealer în Timişoara, în centrul comercial Terra, şi alţi trei în ţară, în câteva luni îşi va expune perlele în propriul showroom. Aici, fiecare client va putea să-şi aleagă dintr-un bazin scoica şi să participe direct la scoaterea perlei din aceasta, chiar în magazin.

„Personalul va fi îmbrăcat în haine hawaiiene, fiecare client va primi hawaiian-leis (salba de flori - n.r.), apoi va putea să-şi aleagă scoica dintr-un acvariu, urmând ritualul de binecuvântare a scoicii: înainte de a o desface, se sună dintr-un clopoţel de trei ori şi se spune, tot de trei ori, Aloha“, explică Adrian Haiduc. Perlele de cultură se obţin prin injectarea, în fiecare scoică în parte, a unui fir de nisip sau de zahăr. În jurul acestuia, scoica va produce sideful care formează viitoarea perlă. Durează circa trei ani „naşterea“ unei perle cu un diametru de 5 milimetri.


Sursa: evz.ro

Un bănăţean face bani cu perle din Hawaii


Importă perle direct din Hawaii şi apoi le vinde în întreaga Europă. Ideea i-a venit după ce şi-a petrecut un concediu în insulele din Pacific.

Acum, patronul timişorean se mândreşte cu o afacere de succes. Contractele de exclusivitate pe care le-a semnat îi aduc o cifră de afaceri de până la un milion şi jumătate de euro anual.

În urmă cu 3 ani, Adrian Haiduc a mers în Hawaii, în vizită la rude. Impresionat de frumuseţea coralilor pe care i-a admirat într-un muzeu, Adrian s-a gândit să îmbine utilul cu plăcutul. A luat legătura cu proprietarul companiei producătoare de bijuterii din perle veritabile şi a trecut la treabă.

La un an după ce şi-a pus afacerea pe picioare, Adrian şi-a deschis la Timişoara primul showroom de perle din România.

Profiturile pe care le realizează sunt uriaşe dacă ne gândim că un simplu colier din perle costă 3.500 de dolari, iar piesele unicat au preţuri începând cu 10 mii de dolari.


Sursa: evz.ro

Bodyguardul din „Regina” vinde bijuterii de damă


Andrei Dumitru, finalistul emisiunii „Paradisul femeilor” de pe Euforia TV şi fostul bodyguard din telenovela „Regina”, este primul bărbat din România ales ca imagine a unei campanii de promovare a bijuteriilor pentru femei.

Tânărul în vârstă de 25 de ani a acceptat să pozeze „accesorizat” doar cu câteva şiraguri de perle, sub mottoul „Born to Be a Pearl”.

Pictorialul a fost realizat zilele trecute, în Timişoara, oraş în care îşi are sediul compania a cărei imagine a devenit Dumitru, respectiv H’Art Design, unicul importator pentru sud-estul Europei al perlelor şi coralilor de Hawaii. Finalistul de pe Euforia TV va putea fi văzut din această toamnă pe bannere imense în Timişoara şi în ţară, dar şi în machete publicitare în paginile revistelor glossy.

„Recunosc că am avut fantezii cu femei îmbrăcate strict în bijuterii, dar n-am crezut că voi juca eu acest rol. Oferta făcută a fost şocantă. Am luat decizia pe moment. A fost «da», pentru că m-am gândit că am oportunitatea să fac un lucru care nu s-a mai făcut aici, să particip la o premieră”, explică Andrei Dumitru.

Sursa: evz.ro