29 apr. 2010

O perlă de afacere


Întorşi din Hawaii, unde s-au aflat pentru a perfecta personal o afacere cu perle, timişorenii Adrian şi Izabel Haiduc acuză un mare operator de telefonie mobilă din România că i-a pus în situaţia de a pierde contractul. Pentru că vor cere despăgubiri în instanţă, comerţul cu perle ar putea să le aducă un profit de jumătate de milion de dolari înainte să fi importat măcar o singură bijuterie.

Pregătiri pentru Hawaii
Contractele de exclusivitate pe piaţa românească, pe care le-au semnat în Hawaii, le-ar aduce, sunt convinşi timişorenii, o cifră de afaceri de până la un milion şi jumătate de euro anual. Bijuteriile, al căror design se schimbă la fiecare trei luni, în funcţie de tendinţe, şi perlele veritabile de diferite forme, obţinute prin tehnologii secrete, sunt câteva dintre produsele pe care cuplul de timişoreni şi-a propus să le aducă în oraşul de pe Bega. Începând cu luna septembrie, firma reprezentată de timişoreanul Ionel Adrian Haiduc a făcut un studiu de piaţă, pentru a afla tendinţa de consum în domeniu a românilor.

Contacte pe messenger
Timişorenii au plecat la începutul acestui an în Hawaii, pentru a negocia contractul de exclusivitate cu Lucoral, compania cea mai reprezentativă din Honolulu pentru exportul de perle. Negocierile, susţine Adrian Haiduc, s-au transformat într-un adevărat coşmar. Aceasta pentru că, pe parcursul unei luni întregi, cât au zăbovit la celălalt capăt al lumii, nu au putut folosi mobilul pentru a suna la instituţiile româneşti. Lucru aproape vital în negociere, dat fiind că toate autorizaţiile necesare unei asemenea afaceri ar însuma un dosar consistent. "Înainte de a pleca, la mijlocul lunii decembrie, ne-am interesat ce companie de telefonie mobilă ne poate oferi servicii de roaming in Hawaii. De la serviciul de relaţii clienţi ai Vodafone ni s-a spus că vom avea, cu siguranţă. Pentru a fi siguri, am revenit cu două zile înainte de a pleca. Apelul nostru a fost redirecţionat către Alexandru Ion (T. Account Manager - Business Market - n.r.) care ne-a confirmat că în Hawaii există servicii de roamig. Ei bine, nu există", a avut o surpriză neplăcută timişoreanul. Dacă în timpul celor aproape 27 de ore, cât a durat călătoria, Adrian Haiduc a deschis de mai multe ori telefonul, doar pentru a constata că în Munchen sau în Chicago serviciul mergea fără probleme, o dată ajunşi în Honolulu lucrurile nu au mai stat aşa. "Am trimis zeci de mailuri, am petrecut nopţile pe messenger - pentru că diferenţa de orar faţă de România este de 12 ore - numai pentru a încerca să îmi rezolv contactele pentru diferitele acte ce trebuiau întocmite", a povestit timişoreanul.

În rol de turist
Pentru a ajunge să ia legătura directă cu Flora Lu, proprietara companiei producătoare de bijuterii din perle veritabile, Adrian Haiduc a jucat, pentru început, rolul unui simplu turist. "Am mers în muzeul pe care Lucoral îl are la Honolulu şi am cerut să îmi recomande un colier după stilul meu vestimentar. Abia după ce l-am cumpărat i-am abordat. Prima întrebare a venit din partea adjunctului Florei Lu, un american, care mi-a cerut să pun pe hârtie strategia pe care o aveam pentru piaţa din România", a povestit afaceristul timişorean. Adrian Haiduc spune că cel mai dificil i-a fost să-şi păstreze credibilitatea ca partener de afaceri, în condiţiile în care era nevoit să afle, de la o zi la alta, despre zecile de autorizaţii cerute în Uniunea Europeană pentru importul de perle.

Război pentru roaming
La mai bine de o săptămână de la întoarcerea în România, la sfârşitul lunii februarie, contractul cu producătorul de bijuterii a fost încheiat. Războiul între familia de timişoreni şi compania de telefonie mobilă era, însă, abia la început. Soţii Haiduc au solicitat companiei Vodafone abonament gratuit vreme de doi ani de zile, alte facilităţi suplimentare, dar şi o scrisoare oficială prin care aceasta să-şi prezinte scuzele pentru informarea eronată. Pentru că le-a primit, Adrian Haiduc va cere, prin intermediul firmei pe care o conduce, despăgubiri în instanţă.

Prejudiciul estimat
"Am suferit un prejudiciu moral şi de imagine în faţa colaboratorilor noştri din Hawaii. Lipsa informaţiilor de care aveam nevoie a făcut imposibilă semnarea contractului pentru care ne deplasasem. Prejudiciul pentru această pierdere considerăm că se ridică la suma de 500.000 USD", a jusificat Adrian Haiduc. Timişorenii au mai cerut firmei de telefonie să le plătească şi cheltuielile prilejuite de concediul de o lună în Hawaii (20.000 USD).
Rămâne de văzut dacă şi judecătorii vor vedea lucrurile în acelaşi fel.

LA PESCUIT DE PERLE ÎN TIMIŞOARA. Soţii Haiduc şi-au propus ca, în câteva luni, să semnaleze printr-un show-room faptul că perlele veritabile de Hawaii ajung în Europa via Timişoara. "Vom avea, probabil, un acvariu cu scoici vii. Timişorenii îşi vor putea alege una dintre ele şi, în funcţie de noroc, va descoperi înăuntru o perlă, poate chiar două, deşi aceasta se întâmplă în cazuri foarte rare", a dezvălui Izabel Haiduc. În funcţie de perla descoperită, timişorenii ar putea alege o anumită bijuterie în care aceasta să fie montată pe loc.

REPLICA VODAFONE."În legătură cu cazul domnului Adrian Ionel Haiduc, (...) Vodafone România (...) a oferit clientului informaţii corecte şi complete la solicitarea acestuia. Astfel, clientul a fost informat că Vodafone România, prin partenerul său AT&T (Cingular Wireless) USA, asigură servicii de roaming în Hawai. De asemenea, clientul a fost informat că frecvenţele utilizate pentru serviciile de telefonie mobilă în zona respectivă sunt de 850 şi 1900 Mhz, prin urmare, pentru a putea utiliza serviciile de comunicaţii mobile, acesta va avea nevoie de un telefon triband compatibil, GSM 900/1800/1900. Este posibil ca telefonul utilizat de clientul nostru să nu fi fost triband, ceea ce a generat imposibilitatea utilizării serviciilor de roaming"
Felicia Candidatu, responsabil PR la Vodafone


Sursa: banateanul.ro

Niciun comentariu: