Doi timişoreni, soţ şi soţie, sunt reprezentanţi exclusivi ai producătorilor de perle din Hawaii în Europa de Sud-Est.
Intrată pe piaţă anul acesta, firma pe care Izabel şi Adrian Haiduc o conduc vinde perle de cultură de toate dimensiunile, tipurile şi culorile. Tinerii întreprinzători declară că scopul înfiinţării acestei afaceri cu acoperire regională este şi acela de a educa publicul român în a purta bijuterii de calitate.
Mit demolat: perlele nu sunt un moft costisitor
„O perlă dă întotdeauna prestanţă şi eleganţă, dă alt rafinament oricărei ţinute“, explică Adrian Haiduc, 28 de ani, managerul afacerii. Perlele importate din Hawaii sunt dintre cele mai căutate în lume, tocmai pentru accesibilitatea lor. Cine crede că a purta perle e un moft costisitor se înşală tocmai pentru că există diferenţe între acestea, iar unele pot fi foarte ieftine. De exemplu, în oferta celor doi soţi se găsesc coliere cu câte 100 de perle de cultură care costă echivalentul în lei a 20 de dolari.
„Cu cât o perlă e mai rotundă, mai strălucitoare şi mai mare, cu atât este mai scumpă“, explică Izabel Haiduc. Cei doi au intrat în afacerea „H*Art Design“ la ideea părinţilor tinerei, care trăiesc de ani buni în Hawaii. „Piaţa românească este suprasaturată de perle false, din plastic, sau perle de cultură din Malayesia, Thailanda, Australia ori China, care nu au aceeaşi calitate. Deşi se consideră că publicul amator de perle este trecut de 45-50 de ani, noi ne-am propus să aducem perlele şi pentru bijuteriile studentelor, care să-şi poată permite din bursă un colier sau nişte cercei“, mai spune Adrian Haiduc.
Ritual băştinaş la cumpărare
Dacă în acest moment omul de afaceri are un singur dealer în Timişoara, în centrul comercial Terra, şi alţi trei în ţară, în câteva luni îşi va expune perlele în propriul showroom. Aici, fiecare client va putea să-şi aleagă dintr-un bazin scoica şi să participe direct la scoaterea perlei din aceasta, chiar în magazin.
„Personalul va fi îmbrăcat în haine hawaiiene, fiecare client va primi hawaiian-leis (salba de flori - n.r.), apoi va putea să-şi aleagă scoica dintr-un acvariu, urmând ritualul de binecuvântare a scoicii: înainte de a o desface, se sună dintr-un clopoţel de trei ori şi se spune, tot de trei ori, Aloha“, explică Adrian Haiduc. Perlele de cultură se obţin prin injectarea, în fiecare scoică în parte, a unui fir de nisip sau de zahăr. În jurul acestuia, scoica va produce sideful care formează viitoarea perlă. Durează circa trei ani „naşterea“ unei perle cu un diametru de 5 milimetri.
Intrată pe piaţă anul acesta, firma pe care Izabel şi Adrian Haiduc o conduc vinde perle de cultură de toate dimensiunile, tipurile şi culorile. Tinerii întreprinzători declară că scopul înfiinţării acestei afaceri cu acoperire regională este şi acela de a educa publicul român în a purta bijuterii de calitate.
Mit demolat: perlele nu sunt un moft costisitor
„O perlă dă întotdeauna prestanţă şi eleganţă, dă alt rafinament oricărei ţinute“, explică Adrian Haiduc, 28 de ani, managerul afacerii. Perlele importate din Hawaii sunt dintre cele mai căutate în lume, tocmai pentru accesibilitatea lor. Cine crede că a purta perle e un moft costisitor se înşală tocmai pentru că există diferenţe între acestea, iar unele pot fi foarte ieftine. De exemplu, în oferta celor doi soţi se găsesc coliere cu câte 100 de perle de cultură care costă echivalentul în lei a 20 de dolari.
„Cu cât o perlă e mai rotundă, mai strălucitoare şi mai mare, cu atât este mai scumpă“, explică Izabel Haiduc. Cei doi au intrat în afacerea „H*Art Design“ la ideea părinţilor tinerei, care trăiesc de ani buni în Hawaii. „Piaţa românească este suprasaturată de perle false, din plastic, sau perle de cultură din Malayesia, Thailanda, Australia ori China, care nu au aceeaşi calitate. Deşi se consideră că publicul amator de perle este trecut de 45-50 de ani, noi ne-am propus să aducem perlele şi pentru bijuteriile studentelor, care să-şi poată permite din bursă un colier sau nişte cercei“, mai spune Adrian Haiduc.
Ritual băştinaş la cumpărare
Dacă în acest moment omul de afaceri are un singur dealer în Timişoara, în centrul comercial Terra, şi alţi trei în ţară, în câteva luni îşi va expune perlele în propriul showroom. Aici, fiecare client va putea să-şi aleagă dintr-un bazin scoica şi să participe direct la scoaterea perlei din aceasta, chiar în magazin.
„Personalul va fi îmbrăcat în haine hawaiiene, fiecare client va primi hawaiian-leis (salba de flori - n.r.), apoi va putea să-şi aleagă scoica dintr-un acvariu, urmând ritualul de binecuvântare a scoicii: înainte de a o desface, se sună dintr-un clopoţel de trei ori şi se spune, tot de trei ori, Aloha“, explică Adrian Haiduc. Perlele de cultură se obţin prin injectarea, în fiecare scoică în parte, a unui fir de nisip sau de zahăr. În jurul acestuia, scoica va produce sideful care formează viitoarea perlă. Durează circa trei ani „naşterea“ unei perle cu un diametru de 5 milimetri.
Sursa: bucuriadeatrai
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu